Kosongempat’s Weblog

Alumni Budi Luhur Angkatan 04

Smoking on a Gas Station? why not?

The picture was took on the floating gas station on Kepulauan Seribu

Yeah, as we can see on the picture above, smoking on the gas station now allowed, in other case, if you notice the words behind the man “DI LARANG MEROKOK” it means “Not Allowed to Smoking”. It can be caused by 2 reason, first the man does not notice the warning, or second the man knows the warning but does not want to obey it.

Indonesian people now do not want to obey any rules anymore? It is cause by the high living cost which caused by the fuel prices which never go down and always increas, daily needed become higher and higher, so daily live become more difficult. I don’t know!

But we could not generalize it, may be some people out there still have a respect to obey the rules, to do a good things or just help another people who need some help. Can we do it? Do a little things to make this country and this nation better..

note: send your command if this text contain a wrong words, tenses or phrases

May 27, 2008 - Posted by | Sekitar Kita

8 Comments »

  1. kayaknya enda ada deh nda…. coba di cek dulu http://dhartodar.wordpress.com/2008/04/21/maunya-apa-sih/

    Comment by gunsanadi | May 29, 2008 | Reply

  2. yang waktu ke taman mini yg mana tuh??
    yg gw inget, malah di rumah adat aceh
    tetep aja foto2 ditempat yg dilarang…..
    hayo ngaku….!!!
    *gw juga nggak ya??

    Comment by nanda | May 29, 2008 | Reply

  3. poto2 yg laen dsana ga di upload tok?? :p

    Comment by cutfarathamrin | May 29, 2008 | Reply

  4. “Do a little things to make this country and this nation better..”

    Setuju atas ini untuk darto, contoh :
    1. Tidak membuang sampah sembarangan
    2. Menghormati pejalan kaki
    3. Tidak membajak lagu dan film indonesia
    4. Irit listrik

    dan masih banyak hal kecil lain yang sering kita lupakan… jadi inget kata orang bijak… “bila dilakukan sendiri itu namanya kebiasaan tapi bila dilakukan banyak orang akan menjadi budaya” jadi apa kebiasaan kita sekarang ini bisa jadi menjadi budaya untuk Indonesia tercinta nantinya.

    Comment by gunsanadi | May 28, 2008 | Reply

  5. Seharus nya , kalau liat orang seperti itu, langsung aja di grebek..! heheh.. terus masukin dalam ruangan sempit, kurung gitu dhe, terus di siram bensing, sampe tergenang sekitar selutut.. terus bakar deh.. 1 orang yang di korbankan lebih baik dari pada banyak orang yang jadi korban🙂 salam dari perikemanusiaan..

    Comment by ridhoyp | May 28, 2008 | Reply

  6. seneng banget sih, ngambil yang kayak beginian??!
    dia kan lebih senang disana..
    mungkin itu adalah salah satu percobaan bunuh diri yang dia lakukan..😀

    Comment by aRieF do0n9™ | May 27, 2008 | Reply

  7. ya begitulah…
    peraturan untuk dilanggar…
    biasalah itu……..
    inget waktu qta ke TMII ???
    ada tulisan “no parking”, eh malah ada mobil diparkirin disitu
    cape’ dehhhhhhh

    Comment by Lilis | May 27, 2008 | Reply

  8. horee pertamax™

    jarang-jarang dapet pertamax.. soalnya BBM naek:mrgreen:

    Comment by ridu | May 27, 2008 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: